Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

Γκαγκαβούζηδες και στο Περιβολάκι Λαγκαδά

Καλησπέρα σε όλους όσους παρακολουθούν το ιστολόγιό μου!!! Αυτή την βδομάδα ασχολήθηκα περισότερο με τα οικογενειακά μου για λόγους υγείας. Ελπίζω πως όλα θα πάνε καλά!!
Σήμερα επισκέφτηκα για προσωπικούς λόγους τον Λαγκαδά και η έκπληξη μου μεγάλωσε όταν στην κουβέντα με ντόπιους μου ανέφεραν για Γκαγκαβούζηδες στο Περιβολάκι του Λαγκαδά αλλά και για μερικές οικογένειες μέσα στο Λαγκαδά. Μου υποσχέθηκαν πως θα μου κανονίσουν μία συνάντηση με τους Περιβολακιώτες Γκαγκαβούζηδες για να δω και γω τον τόπο καταγωγής τους. Όσο για τους Λαγκαδιώτες γνωρίζω τα οικογενειακά τους επίθετα και σε μία άλλη εξόρμηση θα ψάξω να τους βρω.
Η έρευνα αυτή γίνεται στα πλαίσια του εντοπισμού των Γκαγκαβούζηδων σε όλη την Ελλάδα. 'Οπως ίσως θα γνωρίζετε οι Γκαγκαβούζηδες ήρθαν στην Ελλάδα σε τρείς φάσεις. Η πρώτη λογικά θα πρέπει να εξελίχθηκε αμέσως μετά την διάλυση της Αυτόνομης Ανατολικής Ρωμυλίας, όταν ξεκίνησε ο συστηματικός διωγμός των Ελλήνων της Βουλγαρίας. Οι περισσότεροι κατευθύνθηκαν προς την Ανατολική Θράκη. Ένα σημαντικό κομμάτι μετακινήθηκε προς την Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία ακολουθούνταν τους υπόλοιπους ξεριζωμένους Ανατολικοθρακιώτες.
Λίγα χρόνια αργότερα στη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων μεγάλος αριθμός Γκαγκαβούζηδων της Ανατολικής Θράκης για να αποφύγουν τους διωγμούς των Βουλγάρων και Τούρκων μετακινήθηκαν προς την τότε ελεύθερη ελληνική Μακεδονία. Όπως γνωρίζουμε πολλοί από αυτούς τους Θρακιώτες δεν επέστρεψαν πίσω όταν απελευθερώθηκε η Ανατολική Θράκη.
Τέλος στον τελικό ξεριζωμό του 1924 πολλοί Γκαγκαβούζηδες διασκοπίστηκαν σε χωριά της Μακεδονίας και έτσι αποκόπηκαν από τον κύριο κορμό που παρέμεινε στον Βόρειο Έβρο.
Στην επόμενη συνάντησή μου η οποία θα γίνει πολύ σύντομα πιστεύω πως όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν και εσείς θα ενημερωθείτε παρ' αυτά.
Όσο για αυτούς που περιμένουν με ενδιαφέρον το βιβλίο μου ΚΑΝΤΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ.
Γεια και χαρά σας!!!!!!!!
Υ.Γ. Ρε παιδιά μπαίνετε στο ιστολόγιο από ενδιαφέρον ή ...... κανείς σας δεν έχει κάποια στοιχείς για μας γράψτε τα, δεν ΔΑΓΚΩΝΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: